Marines USA chcą transportowej rewolucji. Ciężarówki MTT zredefiniują taktyczną mobilność

Korpus Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych rozpoczął ambitną podróż modernizacji swoich zdolności logistycznych i wsparcia, rozpoczynając program Średnich Pojazdów Taktycznych (Medium Tactical Truck – MTT). Niedawno ta gałąź wojska USA wybrała Mack Defense i Navistar Defense do prowadzenia Fazy I tej przełomowej inicjatywy, która ma zrewolucjonizować transport.
MTVR
MTVR

Zelektryfikowane ciężarówki dla Korpusu Piechoty Morskiej USA

W centrum modernizacji logistycznej Korpusu Piechoty Morskiej znajduje się program Średnich Pojazdów Taktycznych, mający na celu zastąpienie starzejącej się floty używanych aktualnie pojazdów. Program skupia się na opracowaniu nowej generacji pojazdów taktycznych, które obiecują lepszą wydajność, wszechstronność i nawet poziom ekologiczności na polu walki względem MTVR. Program MTT to jednak nie tylko wymiana starych pojazdów, ale wręcz redefinicja tego, co oznacza mobilność taktyczna w wojsku.

Czytaj też: Wrogie okręty podane na tacy. Fregata USA doczekała się wyjątkowego sonaru CAPTAS-4

Ciężarówki MTVR, które ma zastąpić owoc programu MTT

Mack Defense i Navistar Defense, dwaj giganci w produkcji pojazdów wojskowych, zostali wybrani do prowadzenia pierwszej fazy programu MTT, która potrwa 12 miesięcy. Ta faza jest kluczowa, ponieważ stanowi fundament dla tego, czym MTT stanie się w przyszłości. W tym okresie firmy przekształcą najważniejsze wymagania Korpusu Piechoty Morskiej w innowacyjne koncepcje projektowe i kompleksowe plany projektów. Nacisk w tym etapie położony jest na wariant ładunkowy MTT, który jest kluczowy dla logistycznego kręgosłupa operacji Korpusu Piechoty Morskiej.

Program MTT jest kierowany zestawem wyśrubowanych, kluczowych dla misji logistycznych wymagań, które zapewnią, że pojazdy spełniają różnorodne i ewoluujące potrzeby Korpusu Piechoty Morskiej. Te wymagania obejmują różne aspekty wydajności pojazdu – od mobilności oraz generowania energii po bezpieczeństwo i ekologiczność. Program wyróżnia się w szczególności integracją technologii hybrydowych, sygnalizując przesunięcie w kierunku bardziej oszczędnych i przyjaznych dla środowiska pojazdów wojskowych z dostępem do trzech różnych długości kontenerów transportowych, bo rzędu 3 metrów, 4,57 metra i 6 metrów.

Czytaj też: Zobaczył UFO i je narysował. Odtajniono kolejne dokumenty lotnictwa USA

Być może najciekawszym na ten moment szczegółem związanym z tymi ciężarówkami jest konieczność integracji elektrycznego napędu, ale tylko i wyłącznie w ramach wspomagania tradycyjnego silnika spalinowego. Takie hybrydowe podejście ma na celu zmniejszenie zużycia paliwa, wydłużenie zasięgu operacyjnego i zwiększenie możliwości obserwacyjnych za sprawą “cichej pracy”. Wymogiem jest obecność 10-kW generatora z opcją rozszerzenia go do 30-kW jednostki, aby MTT był zaprojektowany do wspierania wszystkich pakietów misji i spełniania zewnętrznych wymagań energetycznych. Poza tym te nowe ciężarówki logistyczne mają być w stanie brodzić w wodzie do 152 cm oraz odznaczać się wysokim poziomem bezpieczeństwa, a to dzięki systemom kontroli stabilności czy modułowym systemie opancerzenia.

Czytaj też: Myśliwce marynarki USA będą niezniszczalne. Najpotężniejsze pociski nawet do nich nie dolecą

Wybór Mack Defense i Navistar Defense do Fazy I programu MTT oznacza znaczący kamień milowy w podróży Korpusu Piechoty Morskiej USA do modernizacji swojej floty pojazdów. Poprzez skupienie na innowacjach, nowych technologiach i elastyczności operacyjnej, program MTT ma na celu dostarczenie floty pojazdów taktycznych, które mogą sprostać wyzwaniom współczesnej wojny i wspierać misje Korpusu Piechoty Morskiej na całym świecie. W miarę postępów tej fazy rośnie oczekiwanie na przyszłość, w której zdolności logistyczne i wsparcia nie są tylko utrzymywane, ale rewolucjonizowane, zapewniając, że Korpus Piechoty Morskiej pozostaje na czele skuteczności i gotowości wojskowej.